CRM مخفف جمله Customer Relationship Management به معنی مدیریت روابط با مشتری است و به همه فرآیندها و فناوری‌ هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی ، ترغیب ، گسترش ، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود.
مفهوم کلی آن امجموعه کاملی از فرآیندها و تکنولوژی‌ها برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان است .
با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ارتباطات آنلاین، شرکت‌های بزرگ همگی در حال استفاده از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM هستند، از این رو گروه نت کارا انواع خدمات نرم افزار CRM را نیز به مشتریان خود ارائه میکند.

منافع استفاده از سیستم CRM

  • صرفه جویی در زمان
  • سازماندهی
  • ارتباط برقرار کردن
  • ایجاد سریع تر سرنخ فروش
  • برقراری نظم
  • مدیریت تلاش‌های بخش فروش
  • مدیریت خدمات
  • برنامه ریزی امور فروش